Groepen 5 t/m 8 (in het museum) Alles over bijen

Alles over bijen

Voor de groepen 5 t/m 8 in dee bijenschuur van het museum. Optimaal is 5/6 leerlingen per keer. Activiteit vindt in overleg plaats in combinatie met een ander onderdeel uit het educatieaanbod. Combineren met de les over de kruidentuin is vrij logisch, omdat de onderwerpen in elkaars verlengde liggen. Duur van de les: 15 minuten.

De kinderen leren allereerst het grote belang van de bijen voor o.a. de fruitteelt en krijgen uitleg over wat bijen allemaal doen. Ze staan bij deze les vlak naast de bijen zonder dat ze gestoken kunnen worden. De imker laat de kinderen ook wat handelingen doen.

Attentie: deze les is niet seizoensgebonden maar aan te bevelen zijn de maanden mei t/m oktober omdat er dan meer valt te zien en te beleven.