Groepen 7 en 8 + klas 1 VO (in het museum) Archeologie

Beleef de geschiedenis bij museum Smedekinck room Plan uw bezoek

Voor de groepen 7 en 8 en voor klas 1 van het voortgezet onderwijs in het museum.
Duur van de les: ongeveer 3 uur.

In het museum is een lesprogramma mogelijk waarbij het programma in overleg samengesteld wordt en waarbij onderdelen gebruikt worden van de projectweek. Het voordeel van de les in het museum is dat er veel zaken voorhanden zijn: een archeologische verzameling, een maquette van een heel oude boerderij/woning, een voorbeeld vlechtwand van boerderij uit rond 800 en het Ludgerkerkje.

In deze les komen o.a. het maken van een boring met een grondboor, het werken met GPS en een watertoestel aan de orde.

Vooraf wordt er voor op school een DVD in leen beschikbaar gesteld. Hierin wordt er een overzicht gegeven van alle facetten van de archeologie; duur 20 minuten.

Naar bovenkant pagina Vergroot lettertype Verklein lettertype Originele tekstgrootteReset